To kolejna edycja logistycznej wyprawy po Polsce, która staje się już Pałacową tradycją

Tym razem w podróż do Gdańska ruszyła klasa 1 TI z wychowawcą panem Adamem Kosobuckim. Naszym zadaniem było zapoznanie się ze wszystkimi rodzajami transportu. Był więc przelot samolotem, rejs statkiem, przejazd pociągiem, autobusem, tramwajem, kolejką miejską.

Zwiedziliśmy piękny Gdańsk. Popłynęliśmy statkiem na Westerplatte, odwiedziliśmy Neptuna, zajrzeliśmy pod gdański żuraw, weszliśmy na 80 metrową wieżę Bazyliki Mariackiej (policzyliśmy schody – 412!). Zdążyliśmy zajrzeć na największe bałtyckie molo w Sopocie. Czy wiecie, że ma ono ponad pół kilometra długości?!

Szczególnie wielkie wrażenie zrobiło na nas Muzeum II Wojny Światowej. To potężny gmach, z wieloma salami ekspozycyjnymi. Wystawa ma arcyciekawą i atrakcyjną multimedialną oprawę. Jeżlei będziecie w Gdańsku to koniecznie musicie je zobaczyć.

Zawitaliśmy też do Dywizjonu Staży Granicznej na Westerplatte, gdzie dzięki uprzejmości Pana Komendanta mogliśmy zwiedzić najnowszy nabytek formacji – pierwszy pełnomorski patrolowiec Generał Józef Haller To wielka jednostka: ma prawie 70 metrów długości, 11,5 metra szerokości oraz około 4,5 metra zanurzenia. Stały personel jednostki liczy liczy 20 osób. Mogliśmy zajrzeć do okrętowych kajut, na kapitański mostek, do mesy i maszynowni z potężnymi silnikami. Na pokładzie jest nawet ambulatorium dla rozbitków i siłownia dla załogi.

Na wycieczce nie zabrakło też kiełbaski przy ognisku, parku trampolin i escape roomu. Wróciliśmy do domu zmęczeni, ale pełni wrażeń. Już szykujemy się na kolejne wyprawy.