Drodzy Rodzice i Uczniowie!

Informujemy, że każdy uczeń, któremu wcześniej wydano dotychczasową wersję
papierową legitymacji może otrzymać elektroniczną wersję legitymacji szkolnej –
mLegitymację, chyba że rodzic/opiekun ucznia – zgłosi sprzeciw.
mLegitymacja, to legitymacja szkolna w telefonie komórkowym. Identycznie,
jak papierowa legitymacja, mLegitymacja poświadcza uprawnienia uczniów
do ulgowych przejazdów kolejowych czy autobusowych, jest także podstawą do
otrzymania innych przysługujących uczniom zniżek. Jest to możliwe dzięki umocowaniu
prawnemu – jej wydawanie umożliwia obowiązujące rozporządzenie Ministra Edukacji
Narodowej w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków szkolnych.
Uczniowie mogą korzystać z mLegitymacji w tych samych sytuacjach, w których
obecnie korzystają z „tradycyjnych” dokumentów, nie tylko w trakcie kontroli biletów,
ale także np. Przy zakupie biletów do kina. Okres ważności mLegitymacji jest taki sam,
jak okres ważności wydanej wcześniej wersji papierowej.
W przypadku utraty ważności „tradycyjnej” legitymacji, mobilna wersja
dokumentu będzie unieważniana. Szkoła będzie mogła unieważnić dokument także w
przypadku utraty mLegitymacji z powodu np. rezygnacji z nauki w szkole, uszkodzenia,
niepoprawnego działania, czy zgubienia urządzenia mobilnego, w którym była
przechowywana. O tym fakcie należy obowiązkowo poinformować wychowawcę lub
sekretariat szkoły
.

Do użytkowania mLegitymacji niezbędne jest zainstalowanie w urządzeniu mobilnym
aplikacji mObywatel (mLegitymacja jest częścią aplikacji mObywatel).


Aby uzyskać mLegitymację, należy:

  1. mLegitymacja wydawana będzie pełnoletniemu uczniowi, a uczniowi
    niepełnoletniemu – jeżeli rodzice tego ucznia nie wyrazili sprzeciwu.
  2. Do aktywowania mLegitymacji potrzebna jest aplikacja  mObywatel  zainstalowana na
    urządzeniu z Androidem.
    Odnośnik: https://info.mobywatel.gov.pl/dokumenty/legitymacja-szkolna
  3. Uprawniony pracownik szkoły poinformuje wychowawcę klasy lub przez dziennik
    elektroniczny rodzica/opiekuna lub pełnoletniego ucznia o wygenerowaniu kodu i
    możliwości odbioru w sekretariacie szkoły. Uczeń własnoręcznym podpisem kwituje
    odbiór kodu oraz potwierdza zapoznanie się z regulaminem usługi mLegitymacja.
    Uwaga! Wygenerowany kod ma tylko 30 dni ważności.
  4. MLegitymacja zostanie wydawana/udostępniana do 10 dni od dnia złożenia zgody ze
    zdjęciem.
  5. Uczeń instaluje na swoim smartfonie aplikację mObywatel, z listy wybiera
    „mLegitymację szkolną”, skanuje otrzymany w szkole kod QR i aktywuje
    mLegitymację szkolną. Uczeń do aktywowania mLegitymacji szkolnej nie musi
    posiadać Profilu Zaufanego.

Ważne pliki: